T.C. Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı

Dijital Tarım Pazarı (DİTAP) Tanıtımları Yapıldı..

Yayın Tarihi : 29.06.2020

İl Müdürlüğümüzce Dijital Tarım Pazarı (DİTAP) tanıtım faaliyetleri kapsamında 13 İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğümüzde gerekli yayım ve tanıtım çalışmaları başlatılmış olup, tanıtım ve yayım kapsamında İl Müdürlümüzce afiş ve broşürler basılarak üretici ve alıcıların platformu nasıl kullanacakları ve üyeliklerini nasıl gerçekleştirecekleri anlatıldı.

İl Müdürümüz Tahir Macit; "Tarımda dijitalleşme adına çok önemli bir proje olan, çiftçimizin alın teri ile ürettiği ürünleri değer fiyattan satabileceği, tüm alıcılar ve üreticiler ile buluşabileceği ve tüketicimizin de kaliteli ürünü daha uygun fiyatlara almasına olanak sağlayacak online platform DİTAP Sayın Bakanımız Bekir Pakdemirli tarafından 29 Nisan 2020 tarihinde kamuoyuna tanıtıldı. Geçen süre zarfında DİTAP tüm ülke genelinde uygulamaya geçmiş olup üreticilerimiz ve alıcılarımız sistem üzerinden kayıtlarını gerçekleştirmeye başlamışlardır. Her geçen gün kayıtlılığı artarak devam eden DİTAP sayesinde üreticilerimiz ve alıcılarımız doğrudan satış ve ürün taleplerini piyasaya arz edebilmektedirler. Ülke genelinde 17.700 satıcı ve alıcı kaydı bulunan DİTAP'ın İlimiz genelinde şuan itibari ile sistem üzerinden 165 satıcı ve alıcı kaydı gerçekleştirilmiştir" dedi.

DİTAP sistemine kayıt ile ilgili bilgi veren İl Müdürümüz Tahir Macit; "Alıcının DİTAP'a kullanıcı olarak kayıt olabilmesi için Ticaret Bakanlığı MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) ile ESBİS (Esnaf ve Sanatkârlar Bilgi Sistemi) sistemlerinde kaydının olması gerektiğini ve satıcının ise DİTAP'a kullanıcı olarak kayıt olabilmesi için  ÇKS (Çiftçi Kayıt Sistemi)'ye kayıtlı olan üretici olması gerektiğini belirtti."

Dijital Tarım Pazarı (DİTAP) ile Tarım ürünlerinin doğrudan satışının sağlanması, İhracata yönelik pazarın artması, Pazarın istediği miktar ve kalitede üretim gerçekleştirilmesi, Tarım ile sanayi bütünleşmesi, Sözleşmeli üretim ve tarımsal planlama yapılabilmesi, Arz- talep ve fiyat dengesi oluşturma, Sözleşmeli tarım ile girdi finansmanı kolaylığı (tohum, gübre, ilaç vb. tedariki), Çiftçilerimizin ürettiği ürünü satması pazara ulaştırmada satacağı kişi-yer-fiyatlama-koşullarının belli olması, Küçük aile işletmelerinin pazara erişimi kolaylaşarak büyük işletmelerin  imkânlarına kavuşacağı, ürün bulamama riskini azaltma, İstenilen kalitede ve miktarda ürüne ulaşımı sağlaması gibi birçok avantaj sağlanması hedeflenmektedir.